Upphandlingar av frakttjänster

● Vi hjälper dig att minska dina kostnader vid upphandling av frakttjänster
● Vi har spetskunskap vid upphandling av nationella och internationella paket, pall och brevtjänster
● Vi har erfarenhet inom upphandling och förhandling samt upprättande av anbudshandlingar
● Extern kompetens kompletterar den interna kompetensen
● Du som kund erhåller ett nytt kontaktnät

Semeru AB kan hjälpa till med olika angreppssätt beroende på kundens egen kompetens och resurser. Vi har specialistkunskap inom logistik och kan hantera hela upphandlingen eller endast delta i vissa delar i enlighet med kundens önskemål.
Vi som arbetar med upphandling av frakttjänster har ett förflutet inom Posten Sverige AB, numer PostNord och vi har mångårig erfarenhet av de tjänster som finns att tillgå både nationellt och internationellt. Vi har även varit konsulter åt företag som DHL, TNT, Bring och Fedex med bl.a. affärsplaner.
Vårt kontaktnät inom branschen är stort och vi har samarbetat med många europeiska paket och frakt operatörerna men även med UPS, USPS och Canada Post. Vi har stor kunskap och erfarenhet av terminalavgifter (ersättningssystem mellan postoperatörer) och har drivit projekt kring produktutveckling av paket och brevtjänster nationellt och internationellt.
Distributionskostnader innebär stora kostnader för er. Vår erfarenhet från branschen är att operatörerna inte alltid erbjuder sina kunder de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna. 
När ni anlitar oss som upphandlare av distributionstjänster har ni inget att förlora eftersom debitering endast sker i relation till uppnådd kostnadsbesparing.